Znoj, urin, krv,… su glavni modni dodaci sezone
Moda je u poslednje vreme opsednuta telesnim tečnostima i motivi su razni. Od znojem natopljenih majica iz filma ,,Challengers” do JordanLuca-ovih farmerki sa mrljama od urina. Šta je razlog ove fascinacije telesnim tečnim supstancama i zašto su sada tako popularne?
Film ,,Challengers”, teniski film Luke Guadagnina, nas je preusmerio na pljuvačku i mnogo znoja. Gotovo svaka scena u filmu je natopljena ovom ljudskom tečnošću, koja prekriva sjajnu kožu, što je Vogue navelo da proglasi ZNOJ modnim dodatkom sezone.
,,Više znoja!” bila je glavna direktiva režisera za završnu scenu, prema glumačkoj ekipi, koja prikazuje dva ljubavna rivala jednog protiv drugog. Čini se da moda ima isti zahtev – više znoja. Za svoju jesenju reviju 2024, Diesel je koristio tehniku devoré da napravi krugove ispod pazuha koji predstavljaju ,,mrlje od znoja koje dobiješ od zabave i rejvanja”, dok je francuski dizajner, Louis Gabriel-Nouchi, nedavno išao korak dalje i doslovno shvatio pojam ,,sweatshirt” (dukserica) sa proizvodom koji ima mrlje od znoja.
Ali ako znojenje nije tvoja stvar i nisi spreman/na da se odrekneš svog Nivea dezodoransa, ne brini – skoro svaka tečnost je trenutno u modi.
Tečnosti se nisu zadržale samo na pisti, već su se proširile na sve sfere pop kulture u poslednjih nekoliko godina, od Gwynethine sveće sa mirisom soka od pičke (što bi rekla Karleuša) do mokrih i divljih stihova pesme ,,WAP”, zatim Kourtney Kardashian koja pije majčino mleko i na kraju do scene u kadi u filmu ,,Saltburn”.
Charli XCX je nedavno pratila ovaj talas, objavljujući slike sebe u mokrim gaćicama, promovišući svoju i Troye Sivanovu nadolazeću Sweat turneju. I eto tako dolazimo do toga da sada, nakon godina pokušavanja da stvari održimo čistim, naša odeća je namerno natopljena, mokra i umazana.
Ova opsesija tečnostima u modi može se povezati sa širim kulturnim pomakom prema autentičnosti i suzbijanju tabua. Telesne tečnosti, često smatrane neprijatnim ili neprikladnim, postale su sredstvo izražavanja i prihvatanja, menjajući norme i privlačeći pažnju. Ovaj trend takođe može odražavati želju za povratkom prirodnim, sirovim i neobrađenim iskustvima u svetu koji je često previše čist i uglancan.
Za one smelije, ovaj trend uključuje čak i urin. Prošlog meseca, JordanLuca je izazvao pometnju na društvenim mrežama sa svojim farmerkama od 600 funti prekrivenim lažnim mrljama od urina. Brend, koji je započeo grčki dizajner Dimitri Petsa 2019. godine, uvek je bio opsednut tečnostima, fokusirajući se na žensku seksualnost i njene tečnosti. Još 2020. godine, Petsa je čak napisao knjigu poezije pod nazivom ,,Wetness”, koja sadrži počast krvi, znoju, suzama, pljuvački, majčinom mleku, vaginalnim tečnostima, spermi i urinu
Još jedan dokaz da vlažan izgled dominira u modi je nedavni outfit Doje Cat na Met Gali, koja je nosila u potpunosti mokru haljinu…
Još snažnija je trenutna opsesija mode fetiš kulturom; uvođenje urina, sperme, pljuvačke i ostalih tečnosti je još jedan način da se postane kinky. ,,Za neke ljude, apsolutno, to je seksi. Provokativno je i na kraju predstavlja moć, fetiš i voajerizam,” kažu Jordan Bowen i Luca Marchetto o svojim farmerkama. ,,Farmerke su komentar na činjenicu da nam zaista ne treba više odeće, ali imamo opsesivnu ljubavnu aferu sa stvarima. Konzumerizam je prerastao u fetiš,” dodaju oni, a mi se sa njima za ovo, slažemo apsolutno.
Za dizajnere, ovo je prilika da eksperimentišu sa novim formama, kao što je Galliano radio davno sa svojim mokrim muslinom. Ova estetika podstiče kreativce da koriste neobične tkanine, tehnike, boje i proizvode kako bi postigli iluziju vlažnosti. A ako ti želiš dobiti izgled tečnosti na odeći bez trošenja mnogo novca, pa samo se popiški, oznoj, pljuni ili svrši na ono što nosiš, i odmah ćeš biti u trendu.
Ostavite odgovor