Put kroz istoriju sa brendom Stone Island
Za svoju retrospektivnu izložbu „Selected Works ‘982-‘024“ u Los Anđelesu, koja je otvorena prošle nedelje, italijanska sportska marka Stone Island konstruisala je skrovište daleko elegantnije i opasnije za njihovu novu izložbu. Prostorije su bile tamne i mračne, osvetljene pretežno tankim reflektorima koji su pravo padali na more arhivskih Stoney komada, uz kripi filmsku muziku u pozadini. Prostor bi lako mogao biti domaćin opsesivnom zlikovcu željnom rariteta, spreman da uništi planetu ako mu se ne ispuni zahtev za milionima dolara – ili bolje rečeno, jaknama – cena je ista…
Atmosfera je bila prikladna za brend koji je definisan kao spreman da stvara i pomera tehničke granice. Među nizom izloženih komada bili su odevni predmeti izrađeni od obojenog kevlara i viseća instalacija od 35 modela „čistih metalnih jakni“ koje su izgledale kao oklop iz budućnosti.
Stone Island-ova posvećenost eksperimentisanju pomaže da se objasni zašto je izložba prikazana kao deo Frieze Art Show-a, umesto, recimo, Milanske Nedelje mode. „Zapravo smo mnogo više zainteresovani za ukrštanje sa popularnom kulturom u širem smislu“, rekao je Robert Triefus, izvršni direktor Stone Island-a, koji se nedavno pridružio brendu iz Gucci-ja. Triefus je deo duge tradicije lidera Stone Island-a koji nastoje da brend podignu iznad granica obične mode.
Najimpresivniji deo Stone Island-ove izložbe bio je prvi deo: mreža od 42 jakne postavljene u čvrst kvadrat na ulazu. Jakne su pratile hronološki redosled, sa reprezentativnim komadom iz svake godine između 1982. i 2024. godine, postavljenim jedan za drugim. Ali pošto Stone Island uvek dizajnira za neku viziju budućnosti – gde jakne treba da budu termosenzitivne ili lagane poput mreže – bilo je skoro nemoguće razlikovati arhivske komade od modernih. Priča o Stone Island-u počinje sa ovom jakno morsko zelene boje. „Najikončniji komad je svakako original“, rekao je Triefus, koji je bio oprezan u iznošenju drugih velikih tvrdnji.
Ujedno, Stone Island je odvojio ceo deo izložbe da pokaže svoje reflektivne jakne. Glavni deo je jakna stara preko tri decenije, sa rečju „Marina“ odštampanom na leđima. Mislimo da svi možemo da se složimo, da su ove jakne više performansna umetnost nego odevni komadi. Najvažnija razdoblja ove arhive Stone Island-a su podeljena po dizajnerima. Prvi je Massimo Osti, koji je osnovao brend, a drugi je njegov naslednik, Paul Harvey, koji je preuzeo kormilo 1996. godine pre nego što je otišao 2008. godine. Ova reflektivna jakna je tip futurističkog rada po kojem je Osti, koji je takođe osnovao legendarni C.P. Company, bio najpoznatiji.
-Damjan Jugović
Ostavite odgovor