Old money vibe
Bogati nikada ne prestaju da fasciniraju – posebno kada je u pitanju njihov ukus za odeću i oblačenje. Od beživotnog stila porodice Roy u seriji „Succession“, do Marka Zuckerberga koji voli srednje skupe dukseve, ono što bogati nose danas uvek je aktuelna tema za analizu.
U poslednje vreme, Generacija Z je usmerila svoje interesovanje na ideje o oblačenju bogatih ljudi iz prošlih vremena, objavljujući slike i videe na društvenim mrežama, onoga što se naziva „old money vibe“: pleteni džemperi nabačeni preko polo majica, oksford košulje, tamnoplavi sakoi i slično. Slike Carolyn Bessette i JFK Jr., Dickie Greenleaf iz filma „The Talented Mr. Ripley“, i vintage reklame Ralph Laurena i J.Crew-a su u poslednje vreme sve više oko nas, ali u duhu mladih ljudi. Samo na Instagramu, hešteg #OldMoney ima skoro milion objava, a #OldMoneyAesthetic oko 360.000.
Kada govorimo o „old money vibe“, mislimo na stare bogataše (logično, kako sam naziv kaže), koji danas fazon jedino mogu da se nađu u Monaku. Pa šta je onda uticalo da ovo postane apsolutni planetarni hit, jer trenutni bogataši koji imaju uticaja, poput Kim K, se definitivno ne oblače ovako?!
„Zanimljivo je videti kako mlađe generacije idealizuju ove stvari,“ kaže Zak Weiss, pisac koji i sam pomalo praktikuje ovu estetiku. „U nekom trenutku pomislite da ste to baš vi otkrili, što sam siguran da sam i ja uradio u toj dobi.“ On se seća da ga je prvi put fascinirao ovaj izgled tokom srednje škole, kada je igrao tenis i tražio alternativu tadašnjem uobičajnom uniformnom izgledu na terenu: pocepanim majicama i upadljivoj Nike opremi. Nakon malo istraživanja, naišao je na „visoku“ tradiciju sporta, otkrivajući teniski „beli“ stil, Lacoste polo majice i slično, što mu je zauzvrat pomoglo da razvije svoj lični stil.
Sada, sa 31 godinom, Weiss kaže da je fascinantno posmatrati stil koji je otkrio kao tinejdžer filtriran kroz oči mlađe generacije, ovog puta lepo upakovan u mašnu i poslužen kao sadržaj na društvenim mrežama. „Ova nova generacija deluje veoma svesno u tome šta radi, a ovaj stil izgleda kao lik iz filma kojeg možete odigrati,“ kaže on. I stvarno i jeste tako, sve više fast fashion brendova se okreće ovoj estetici. Pa tako, možeš otići u Zaru i kupiti čitav outfit, oprati kosu i isfenirati se, te zaviriti u babinu kutiju sa nakitom i već si ispunila uslove za „old money vibe“ kombinaciju.
Komadi ovog duha su stvarno su beskrajno aktuelni, u pravom smislu te reči – mogli bi se nositi danas ili pre 100 godina ili za 100 godina, a da ne izgledaju van trenda, jer su klasični. To je stil koji bismo pre 10 ili 20 godina nazvali preppy – ali za Generaciju Z ta reč sada ima drugačije značenje.
Ovaj stil u oblačenju je, između ostalog, došao i sa različitim filmovima i serijama koje su nastale kako bi se zadovoljila online potreba za snovima o takvom životnom stilu. Samo neki od njih su: „Saltburn“, kao i nova Netflix serija „Ripley“, bazirana na romanima Patricije Hajsmet „Talented Mr. Ripley“. Nedavni Ryan Murphy-ev „Feud: Capote Vs. the Swans“ bio je simbol visokom stilu društvene klase sredinom 20. veka u Njujorku, dok popularni brendovi poput Aimé Leon Dore-a i Drake’s-a često kopiraju ove modne geste i remiksuju ih za svoje potrebe.
Nostalgija za „boljim vremenima“ je takođe jedan od razloga zašto se ovaj stil vratio na velika vrata. Tu je svakako i trend sam po sebi. Živimo u eri kada se trendovi menjaju na dnevnom nivou, pa je prosto bilo vreme da se okrenemo i ovom u kom dominiraju bele košulje i lanene pantalone, sa zlatnim detaljima. A ono možda neko na taj način i manifestuje da će kroz taj stil imati puno para da jednog dana ispija svoj martini na jahti u Mentonu.
Nekoga su sigurno i smorili svi komadi sa ogromnim logoima i slikama, najlon materijalima, šljokicama koje bodu i slično, pa su se samo odlučili za ovo – što je ujedno i lepo i udobno.
Ostavite odgovor