LV x Murakami – korak unazad
Louis Vuitton je već dugo poznat po svojoj strategiji spajanja luksuza i umetnosti, a saradnja sa Takashi Murakami-jem bila je jedan od najuspešnijih poteza brenda još od ranih 2000-ih. Međutim, najnoviji pokušaj da se oživi ta magija deluje kao povratak koracima unazad. Umesto svežine i inovativnosti, dobili smo reciklažu ideja koje izgledaju kao pokušaj da se povrati nostalgija bez ikakvog pravog kreativnog doprinosa.
Njihova originalna kolekcija iz 2005. godine bila je revolucionarna, spajajući luksuz i umetnost na način koji je promenio modnu industriju zauvek. Sudeći prema najavama za 2025. godinu, brend ide istim putem, a fanovi već polako lude.




Prvi deo kolekcije uključuje više od 150 artikala, među kojima su torbe, patike, luksuzni koferi i nakit. Sve to je predstavljeno uz pomoć Zendaye, ambasadorke Louis Vuitton-a, što je samo dodatno pojačalo uzbuđenje. Mnogima se ova kolekcija uošte ne sviđa, pa tvrde da je Zendaya poslednja slamka spasa, kako bi ova kolekcija iole dobro prošla.
Kolekcija se zvanično lansira 1. januara 2025. na zvaničnom sajtu Louis Vuitton-a, gde je već moguće prijaviti se za novosti o samoj kolekciji. Ovo je tek početak – očekuje nas drugi deo kolekcije u martu 2025., koji će biti posvećen Murakami-jevom motivu trešnjinog cveta.
Jasno je da je ova saradnja osmišljena sa ciljem da se iskoristi nostalgija milenijalaca i da se privuče nova generacija kupaca. Međutim, brend koji pretenduje na luksuz ne bi trebalo da se oslanja na tako očigledne trikove. Umesto ekskluzivnosti, nova kolekcija deluje kao generički proizvod koji bi jednako lako mogao da se nađe na policama prosečne prodavnice brze mode.
Povratak Y2K estetike
Debitantni deo kolekcije oslanja se na prepoznatljiv rainbow monogram dizajniran od strane Murakami-ja još 2005. godine, uz obilje dodataka i aksesoara koji će zadovoljiti i casual kupce i kolekcionare luksuznih komada. Naravno, tu su i nezaobilazni LV koferi, simbol brenda.
Louis Vuitton je već poznat po spektakularnim kolaboracijama, poput one sa Yayoi Kusamom, pa je sasvim moguće da nas očekuju dodatna iznenađenja u godini koja je pred nama. U međuvremenu, Pharrell nastavlja da vodi mušku liniju LV-a ka novim visinama, dok LV x Murakami kolekcija osigurava da Y2K nostalgija dominira modnim svetom i u 2025. godini.
Prvobitna kolekcija je stvarno doživela ogroman uspeh, pa ni ne čudi što će ova da je nadmaši. Ipak, postavlja se pitanje da li ćemo preživeti količinu fejk proizvoda koji će sigurno dominirati Instagram stranicama…
Ostavite odgovor