Sad girl core je estetika koja je postala popularna 2015. godine, ali je i dalje aktuelna u 2023. godini. Mlade devojke, najčešće iz bogatih zapadnih zemalja provode vreme na društvenim mrežama i oličavaju neobičan paradoks: želju da svoje najdublje misli prenesu kroz romantizovano – čudnu estetiku. Ovom trendu je dala veću popularnost američka pevačica Lana Del Rej za koju se zna da stvara muziku koja je puna sanjive depresije, maestralno stvarajući pesme koje nose mnogo jada, tuge, žaljenja i boli. Zvezda je sebi uklesala nišu tako što je postala dete sa plakata „tužne devojke“.
Tumblr i Instagram su postali mesta na kojima su najviše preovladavali sadržaji ovakve estetike, ali sa razvojem društvene mreže TikTok kreatori ovakvog sadržaja prebacili su se na ovu mrežu. U početku, devojke su delile mutne selfije kako plaču u kupatilu sa natpisima koji deluju njima smisleno, citatima o nestanku bivšeg, slikama sa motivima suza na obrazima, pilulama u živim ružičastim bojama sa animiranim natpisima koji glase „imati trojku sa anksioznošću i depresijom“ ili „100 posto tužno”, ovo su sve primeri sadržaja koje prave tužne devojke. Danas ih najviše viđamo na Tik Toku a sadržaj je ostao skoro isti. Sadržaj im se uglavnom zasniva na savetima kako preživeti dan, koje tablete su najbolje i kako ih najlepše ukrasiti, saveti za specifičan način šminkanja, pokazivanje garderobe koja odgovara takvoj estetici, romantizovanje tuge i depresije, nezdrava ishrana… Prva asocijacija na ovakve devojke je mršava bleda devojka, obučena u rozu garderobu, tužnog lica, rasplakana i sluša Lanu Del Rej, ali sa vremenom to se polako menjalo. Ovo jeste ostala suština ove estetike, ali sve više se uvode nove podkulture kao što su japanski crtani filmovi i body positivity, a i mnogi umetnici se okreću ovoj publici poput Adel i Tejlor Svift, takođe sad girl core se više ne odnosi samo na ženski pol.
Kreatori ovakvog sadržaja imaju određenu nišu kojoj se obraćaju, ali obzirom da je Tik Tok mreža koja ima specifičan način filtriranja sadržaja koji nam izlazi na početnoj stranici, lako je moguće da ovakav sadržaj dođe do bilo koga. Tako da se može reći da je njihov sadržaj namenjen skoro svima, pa ukoliko se neko pronađe u takvom sadržaju, te se zainteresuje za isti on će i nastaviti da ga prati. Takođe mnogi smatraju da je ovakav sadržaj namenjen devojkama od 14 do 18 godina, to najčešće jeste tako, ali ne i nužno, postoje mnogi stariji, ali i mlađi ljudi koje zanima ovakav sadržaj. Što znači sadržaj može biti namenjen bilo kome koga zanima ovakva vrsta života i estetike, ali ipak najveći akcenat se stavlja na devojčice tinejdzere.
Iako je ovaj trend započeo kao faza tužnih tinejdzerki koje izgledaju kao „Hello Kitty”, pretvorio se u globalnu potdkulturu življenja. Sadržaj u kom je prikazano: romantizovanje tuge, celodnevna ishrana koja se zasniva samo na Coca Coli zero i tabletama,… postao je sve dostupniji na internetu, pa se nemoj začuditi ako ti uskoro iskoči neka cura koja se vodi motom „born to die”.


Ostavite odgovor