Plastika je novi modni trend
Plastika, kao simbol svakodnevne upotrebe i otpada, sve više zauzima mesto u luksuznoj modi, kako su pokazale kolekcije za proleće/leto 2025. Natasha Zinko, sa svojim konceptom ,,PLASTIC” donosi brutalnu i sarkastičnu refleksiju o prisustvu plastike u svakodnevnom životu — unutar naših domova, zemlje, vode, pa čak i u našim telima. Ovaj trend postao je centralna tema mnogih revija u Londonu, Milanu i Parizu, gde su brendovi kao što su Sportmax, Mugler i Bottega Veneta koristili upravo plastiku kako bi preispitali tradicionalna shvatanja luksuza.v
Uvođenje plastike u svet luksuzne mode, interesantno se poklapa sa trendom providnih tkanina, koje su dominirale kolekcijama za proleće/leto 2024. Plastika, sa svojim sjajnim i providnim izgledom, stvara vizuelni dijalog, između otkrivanja i prikrivanja, slično tkaninama poput tila i mreže. Ova providnost odražava trenutnu opsesiju modnog sveta da otkrije ono što je obično skriveno, bilo da se radi o telu ili odeći koja se nalazi ispod providnog komada.
U kolekcijama MM6 Maison Margiela i Fiorucci, plastika je postala deo rastuće popularnosti DIY estetike, reflektujući kulturni pomak ka prilagođavanju i recikliranju, gde se obični predmeti pretvaraju u visoku modu. Ovaj pristup naglašava kreativnost i transformaciju, gde svakodnevni materijali postaju sredstvo za izražavanje sofisticiranosti i stila.
Mugler, koji proslavlja 50 godina postojanja, reinterpretirao je svoje klasične kodekse sa dozom vedrine u svojoj kolekciji SS25. Izvanredan komad bio je potpuno providan plastični mantil za kišu. Mantil sa kapuljačom bio je ispleten providnim nitima stvarajući efekat kao da je telo prekriveno sjajnim kapljicama kiše.
Iako plastika u luksuznoj modi nosi jaku dozu ironije, s obzirom na njen doprinos ekološkoj krizi, njeno prisustvo naglašava modnu opsesiju vidljivošću — kako doslovno, tako i metaforički. U svetu mode, gde je sve usmereno na to šta se otkriva, plastika postaje više od materijala; postaje metafora za transparentnost, ponovnu upotrebu i kreativnu prilagodljivost.
Ostavite odgovor